Dtvs licens i Ryssland

DTVS LICENS I RYSSLAND På grund av de spekulationer som förekommit i pressen nyligen vill Modern Times Group MTG AB klargöra att man behåller sina utsändningsrättigheter i Ryssland för DTV-kanalen. MTG bekräftar att licensen skall förnyas i slutet av oktober 2002 och att detta kan leda till en anbudsprocess. MTG var medveten om denna situation då MTG köpte 75% av DTV. En offentlig utlysning av en anbudsprocess har inte gjorts vid denna tidpunkt. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder och new media - text-TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio (lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/30/20020830BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/30/20020830BIT00670/wkr0002.pdf