Extra bolagsstämma i MTG

Den extra bolagsstämman i Modern Times Group MTG AB (MTG), som hölls idag i Stockholm, beslutade om utdelning av samtliga aktier i Nordic Entertainment Group AB (NENT Group) till aktieägarna i MTG.

Den extra bolagsstämman biföll styrelsens förslag att dela ut samtliga aktier i det helägda dotterbolaget NENT Group som består av MTG:s verksamhetssegment Nordic Entertainment och MTG Studios. Innehavare av en (1) A-aktie i MTG erhåller en (1) A-aktie i NENT Group och innehavare av en (1) B-aktie i MTG erhåller en (1) B-aktie i NENT Group. C-aktierna i MTG, vilka innehas av MTG, berättigar inte till utdelning och MTG kommer därför inte att erhålla några aktier i utdelningen.

Styrelsen i MTG bemyndigades även att fastställa avstämningsdagen för rätt till utdelning av aktierna i NENT Group. Avstämningsdagen förväntas infalla under den senare delen av mars 2019 och MTG avser att ansöka om notering av aktierna i NENT Group på Nasdaq Stockholm i slutet av mars 2019. Ett prospekt avseende utdelningen och noteringen kommer att publiceras i mars och NENT Group och MTG anordnar kapitalmarknadsdagar den 11 mars respektive den 12 mars.

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitalt videoinnehåll och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Ladda
ner högupplösta bilder: Flickr

För att läsa MTG:s integritetspolicy, klicka här