Interactive Television förnyar sitt kontrakt med spansk TV-kanal

INTERACTIVE TELEVISION FÖRNYAR SITT KONTRAKT MED SPANSK TV-KANAL Interactive Television, (InTV España S.A.), har förnyat sitt kontrakt med en av Spaniens största TV-kanaler, Telecinco. Kontraktet, som gäller från den 10 mars 1998, sträcker sig över en treårsperiod. InTV producerar och säljer textTV-tjänster till Telecinco, som för närvarande har en tittarandel på 23 % och 1996 hade en omsättning på 2,7 miljarder kronor. InTV etablerades i Spanien 1995 och har sedan dess blivit den självklara marknadsledaren inom kommersiellt text-TV med 25 % av den totala tittarandelen och med ca 65 % av all text-TV-reklam i Spanien. Bolaget har även framgångsrikt lanserat interaktiva spel på TV-kanalen Channel4 på Mallorca. InTV skall även börja sända de interaktiva spelen på Valencias största lokalTV-kanal, Valencia TeVe. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00730/wkr0002.pdf