Johan Hakelius och Per Lundsjö chefredaktörer för Finanstidningen

JOHAN HAKELIUS OCH PER LUNDSJÖ CHEFREDAKTÖRER FÖR FINANSTIDNINGEN Johan Hakelius och Per Lundsjö har utsetts till chefredaktörer för Finanstidningen. Johan Hakelius blir chef för ledarredaktion och kultur. Per Lundsjö blir chef för allmänna redaktionen och ansvarig utgivare. Johan Hakelius, med bakgrund på Svenska Dagbladets ledarredaktion, blev under 1999 Finanstidningens förste politiske redaktör när tidningen valde att starta en ledarsida. Per Lundsjö har varit redaktionschef för Finanstidningen i många år och är chefredaktör och ansvarig utgivare för Finanstidningens affärsmagasin Kapital. Per Lundsjö fortsätter tills vidare som chefredaktör för Kapital. För ytterligare information kontakta Pelle Törnberg, VD och koncernchef MTG, på telefon +46-8-562 000 50 eller Peder Ramel, VD Finanstidningen på telefon +46-8- 506 245 00. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00550/bit0002.pdf