Jonathan Shier ny marknads- och försäljningsdirektör för TV3

JONATHAN SHIER NY MARKNADS- OCH FÖRSÄLJNINGSDIREKTÖR FÖR TV3 Jonathan Shier har utsetts till ny marknads- och försäljningsdirektör för TV3. Han kommer att arbeta på kanalens huvudkontor i London. Jonathan Shier är en av de mest erfarna personerna inom den europeiska mediaindustrin. Han arbetade tidigare som försäljnings- och marknadsdirektör på Thames Television, som då var det största TV-bolaget i Storbritannien, och var även vice verkställande direktör för bolaget. Dessförinnan var han försäljnings- och marknadsdirektör på den skotska televisionen. Thames Television har arbetat för Nethold, som tidigare var en konkurrent till MTG. Shier var då VD för Nethold i Central- och Östeuropa inom satellit, kabel- och betal-TV. Jonathan Shier säger i en kommentar: - Jag är glad över att börja på MTG som ju alltid ligger längst fram när det gäller mediautvecklingen i Skandinavien och i de baltiska länderna. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00680/wkr0002.pdf