Metro lanserades i Philadelphia idag

METRO LANSERADES I PHILADELPHIA IDAG Utgivningen av Metro startade i Philadelphia, Pennsylvania i USA i dag. Under de senaste tio dagarna har också lansering skett i Santiago, Chile och i Newcastle, England. Takten för etableringen av den gratisdistribuerade och annonsfinansierade tidningen Metro utomlands är fortsatt hög. I Philadelphia trycks idag 150.000 tidningar. Utgivningen gäller för Philadelphia och distrikten Delaware, Bucks, Montgomery och Chester. Tidningen finns tillgänglig för resenärer med SEPTA, Southeastern Pennsylvania Transportation Authority, USAs femte största kollektiva transportbolag. Utgivningen i Philadelphia är den andra utomeuropeiska etableringen, efter Santiago för tio dagar sedan. Såväl utgivningen i Philadelphia som i Newcastle och i Santiago ingår i Modern Times Group MTG ABs affärsområde Metro International. Sedan tidigare sker utgivning i Prag, Budapest och Holland. Ytterligare kontrakt har vunnits för Zürich. Utgivningen av Metro i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors inom MTGs kärnområde Norden och Baltikum ingår i affärsområdet Publishing. För ytterligare information, v g kontakta Jan Sjöwall, VD Metro International, tel +44-171-408 02 30. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00120/bit0002.pdf