Metro lanserades i Santiago, Chile idag

Metro lanserades I santiaGO, CHILE IDAG Utgivningen av Metro startade i Santiago, Chile i dag. Det kunde ske efter ett för Metro positivt domstolsutslag. Distributionen sker via de tre tunnelbanelinjerna i Santiago, som transporterar mer än 200 miljoner passagerare varje år. Inom Modern Times Group MTG ABs affärsområde Metro International ges nu den gratisdistribuerade och annonsfinansierade tidningen ut i Prag, Budapest och Holland. Ytterligare kontrakt har vunnits för Zürich, Newcastle och Philadelphia. Inom MTGs kärnområde Norden och Baltikum ges Metro ut i Stockholm, Göteborg, Malmö och i Helsingfors. För ytterligare information, v g kontakta Pelle Törnberg, VD MTG, tel 08- 562 000 50. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. Modern Times Group MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46-8-562 000 50. Fax. +46-8-20 50 74. (Publ) Registration no. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00230/bit0002.pdf