Metro lanserades i Zürich idag

METRO LANSERADES I ZÜRICH IDAG Utgivningen av Metro startade i Zürich idag. Bara under den senare delen av januari i år har också lansering skett i Santiago, Chile, Newcastle, England och Philadelphia, USA. Takten för etableringen av den gratisdistribuerade och annonsfinansierade tidningen Metro utomlands är fortsatt hög. I Zürich trycktes i dag 140.000 tidningar. Utgivningen i Schweiz gäller Zürich-regionen och distributionen sker via pendeltåg, spårvagnar och bussar. Tidningen är tillgänglig på 170 pendeltågsstationer genom avtal med SBB, Schweizerische Bundesbahnen. Den finns också vid 22 spårvagns- och busshållplatser som opereras av VBZ Zürilinie. Såväl utgivningen i Zürich, som i Philadelphia, Newcastle och Santiago ingår i Modern Times Group MTG ABs affärsområde Metro International. Sedan tidigare sker utgivning i Prag, Budapest och Holland. Utgivningen av Metro i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors inom MTGs kärnområde Norden och Baltikum ingår i affärsområdet Publishing. För ytterligare information, v g kontakta Pelle Törnberg, VD MTG, tel 08- 562 000 50. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00270/bit0002.pdf