Metro till Budapest

METRO TILL BUDAPEST Metro lanseras nu i den ungerska huvudstaden Budapest. Ett distributionsavtal har i dagarna slutits med Budapests tunnelbanemyndighet, BKV, motsvarigheten till SL i Stockholm. Tidningen får namnet Metro Gratisz. Den nya tidningen ges ut av MTG-Metro-Gratisz KFT som är ett joint venture mellan Metro International och två ungerska parter. Metro i Budapest kommer att ha samma utformning som övriga Metro, dvs en annonsfinansierad gratistidning med hög journalistisk kvalitet. Robert Braunerhielm, VD för MTG Publishing säger i en kommentar: - Metro har riktat in sig på medelstora städer i Europa, som Stockholm, Prag och Göteborg. Vi är övertygade om, att tidningen nu kommer att bli lika framgångsrik i det ekonomiskt expansiva Budapest som den är i de andra städerna. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00720/wkr0002.pdf