MTG erbjuder att lämna tillbaka digitala tv-licenser

MTG ERBJUDER ATT LÄMNA TILLBAKA DIGITALA TV-LICENSER Igår fattade styrelsen för Modern Times Group MTG AB beslut om att erbjuda att lämna tillbaka TV-licenserna i det digitala marknätet till svenska staten. Detta kommer att ske under förutsättning att Teracom frånsäger sig eventuella krav på MTG på grund av tidigare kontrakt. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Patrik Linzenbold, Investor Relations tel +46 (0) 8 562 000 53 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00990/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00990/bit0002.pdf