MTG INKLUDERAS I OMX STOCKHOLM 30 INDEX

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), tillkännagav idag att MTGs B-aktie (MTGB SSE), noterad på Nasdaq OMX Stockholm, inkluderas i indexen OMX Stockholm 30 (OMXS30) och OMX Stockholm 60 (OMXS60) från 1 juli 2009.

OMXS30 lanserades 1986 och omfattar de 30 mest handlade aktierna på Nasdaq OMX Stockholm. Indexet har hög likviditet och korrelerar till 99,9% med OMX Stockholm All Share-index och är ett av de mest handlade indexen i Europa. Det utökade indexet OMXS60 är ett viktat börsvärdebaserat rörligt index som omfattar Nasdaq OMX Stockholms 60 mest omsatta aktier och lanseras den 1 juli 2009. Sammansättningen av båda index granskas på halvårsbasis. Mathias Hermansson, finanschef för MTG, kommenterade: ”Vi välkomnar att MTG-aktien inkluderas i dessa index. Detta återspeglar inte bara de ökade nivåerna av handel i våra aktier, utan gör det även möjligt för den att inkluderas i flera index-fonder.” ***