MTG Radio får fler licenser i Estland

MTG RADIO FÅR FLER LICENSER I ESTLAND Det av MTG Radio ägda nätverket Easy FM i Estland har förlängt sina tre existerande licenser i Tallinn, Tartu och Pärnu till och med 2004. Dessutom erhölls ytterligare två licenser för områdena Kuresaare (ö i västra Estland) och Võru (södra Estland). Därmed ökar nätverket sin täckning från 750.000 till 1.000.000 människor av de totalt 1.400.000 invånarna i landet. Dessutom erhöll MTG en ny licens i Tallin. MTG Radio driver också Easy FM i Lettland, samt RIX FM och Power Hit Radio i Sverige. MTG är vidare största delägare i P4 i Norge. För ytterligare information kontakta Anders Nilsson, VD MTG Radio, på telefon 08-562 720 00. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/22/19991122BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/22/19991122BIT00420/bit0002.pdf