MTG Radio testsänder i Oslo

MTG RADIO TESTSÄNDER I OSLO Idag fredag inleder MTG Radio provsändningar i Oslo. Under en testperiod kommer det att dygnet runt spelas musik med samma format som med stor framgång Power 106 i Stockholm redan använder. Formatet är unikt i Oslo och bedöms ha stor lyssnarpotential. Kanalen skall även vidareutveckla synergieffekterna mellan den nya radiostationen och TV3 Norge. Målet är att generera fler tittare till TV- kanalen och fler lyssnare till radion. Testsändningarna i Oslo görs på frekvensen 104,8. Sedan tidigare pågår testsändningar av samma format i Göteborg. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00730/wkr0002.pdf