MTG slutför förvärvet av Trace

Den internationella underhållningskoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), tillkännagav idag att man har slutfört förvärvet av 75% av Trace Partners SAS, efter att transaktionen har fått godkännande från de franska mediemyndigheterna.

Traces ledning äger resterande 25% av bolaget och Olivier Laouchez, en av Traces grundare, kommer att fortsätta som bolagets ordförande och VD.

MTG kommer att konsolidera Trace i sina räkenskaper från och med 1 juli 2014 och kommer att redovisas inom Betal-TV Tillväxtmarknader.

Trace är ett globalt ungdomsvarumärke och en betal-TV-kanaloperatör med distributionsavtal i 160 länder världen över, inklusive samtliga 55 afrikanska länder.

För ytterligare information, besök www.mtg.se eller kontakta:

Investerare och analytiker
Tel:                              +46 (0) 73699 27 14
E-post:                         investor.relations@mtg.se

Tel:                              +46 (0) 73699 27 09
E-post:                         press@mtg.se

Modern Times Group (MTG) är en internationell underhållningskoncern vars verksamheter sträcker sig över fyra kontinenter och omfattar fri-TV, betal-TV och produktionsbolag. MTGs Viasat Broadcasting driver fri-TV- och betal-TV-kanaler som görs tillgängliga på Viasats egna satellit-TV-plattformar och på tredjeparts nätverk, och distribuerar också TV-innehåll över internet. MTG är även den största aktieägaren i CTC Media, som är Rysslands ledande oberoende TV-bolag.

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en försäljning på 14,1 miljarder kronor under 2013. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Modern Times Group MTG AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 juni 2014 klockan 16.30 CET.