MTGs Viaplay ingår samarbete med Tele2

MTGs streaming service Viaplay ingår i ett samarbete med telekomoperatören Tele2 som möjliggör för Tele2 att erbjuda tjänsten till sina 3,7 miljoner svenska mobil- och mobilt bredbandsabonnenter. Avtalet ökar både räckvidden och tillgängligheten för Viaplay.

Detta samarbete är det första i sitt slag för Viaplay. Både nya och befintliga Tele2-kunder kommer från och med slutet av januari 2015 ha möjligheten att inkludera Viaplay i sina abonnemang.

Under det senaste året har Viaplay signerat ett antal avtal med konsumentplattformar som till exempel Samsung, Xbox One, PlayStation 4 och Chromecast för att öka tillgängligheten. Dagens tillkännagivande innebär en ny typ av avtal med distributörer, och är ytterligare en möjlighet att framöver öka kundernas tillgång till Viaplays ledande utbud av serier, filmer, barnunderhållning och direktsänd sport.

Det här avtalet är mycket positivt för Viaplay eftersom vi nu får möjlighet att erbjuda filmer, filmer, sport, serier och barninnehåll på fler sätt och till fler människor än tidigare.

Rikard Steiber, CEO Viaplay

Efterfrågan på mobila data- och streamingtjänster ökar, och vi ser fram emot att erbjuda våra privatkunder det bästa urvalet av både serier och filmer.

Samuel Skott, Head of Customer and product design, Tele2 Sverige

På MTG vet vi att starkt innehåll i kombination med valmöjlighet för konsumenten är nyckeln till framgång. Det här samarbetet förenar konstant tillgänglighet och innehåll för våra konsumenter. Avtal likt detta är något vi kommer att eftersträva framöver.

Jørgen Madsen Lindemann, MTGs VD och koncernchef

Frågor?
www.mtg.com
Facebook: facebook.com/MTGAB
Twitter: @mtgab
press@mtg.com (eller Per Lorentz +46 73 699 27 09)

investors@mtg.com (eller Stefan Lycke +46 73 699 27 14)

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en internationell underhållningskoncern vars verksamheter sträcker sig över sex kontinenter och inkluderar TV-kanaler och TV-distribution, onlinetjänster, innehållsproduktion och radio. Vi är också den största aktieägaren i CTC Media, som är Rysslands ledande oberoende TV-bolag. Våra aktier är noterade på Nasdaq OMX Stockholm (”MTGA” och ”MTGB”).

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som MTG ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 december 2014 klockan 08.00 CET.