Startdatum och namn klart för Power 106´s systerstation

STARTDATUM OCH NAMN KLART FÖR POWER 106´S SYSTERSTATION MTG Radio har tidigare beslutat att etablera det framgångsrika Power 106- formatet i Göteborg. Stationen får namnet Power 105 och kommer att sända på 104,8 mHz. Startdag är måndagen den 6 oktober. Power 106 är Sveriges första radiostation med formatet Dance/Urban. Detta format finns i de flesta storstäderna i västvärlden och introducerades av MTG Radio i Sverige våren 1996. Med Power 105 introduceras formatet även i Göteborg. - Det är mycket glädjande att kunna expandera den unika och framgångsrika produkten Power till ytterligare en marknad. Det är vår övertygelse att formatet kommer att mottas lika positivt i Göteborg som det har gjorts i Stockholm, säger MTG Radios VD Anders Nilsson. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00230/wkr0002.pdf