Stor uppmärksamhet för TV3 Litauen

STOR UPPMÄRKSAMHET FÖR TV3 LITAUEN TV3 Litauen har rönt stor uppmärksamhet i den litauiska pressen de senaste veckorna. Det var den 8 juni i år som MTG utökade sin verksamhet i Baltikum då TV-stationen Tele-3, där MTG är majoritetsägare, övergick till att verka som en TV3-kanal. Händelsen hamnade bland annat på omslaget i landets största veckotidning, TV antena, och TV-kanalens VD Per Almgren intervjuades i en stor artikel. TV3 är en litauisk kommersiell, markbunden TV-kanal med över 90%-ig täckning. Kanalen har utvecklats starkt under våren och ökat sin andel från 25% till 30%. Sedan januari i år äger MTG 84% av TV3 Litauen. Resterande 16% äger det statliga Swedefond. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00630/wkr0002.pdf