Telefonkonferens: Resultat för perioden januari - juni 2002

TELEFONKONFERENS RESULTAT FÖR PERIODEN JANUARI - JUNI 2002 Måndag 5 augusti 2002 11.00 (EST - New York) 16.00 (BST - London) 17.00 (CET - Stockholm) RESULTATET PRESENTERAS AV: Hans-Holger Albrecht - VD och koncernchef Anders Nilsson - Chief Operating Officer Mia Brunell - Chief Financial Officer Resultatet kommer att offentliggöras måndagen den 5 augusti kl. 15.00 CET. Resultatet kommer att finnas tillgängligt på www.mtg.se, där finns också en power point-presentation, samt resultatet nedbrutet i verksamhetsområden. För att delta i telefonkonferensen, eller för att lyssna på en inspelning av konferensen, var vänlig skicka ett email till info@mtg.se eller ring investor relations på +44 20 7321 5010. Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio ( lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/29/20020729BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/29/20020729BIT00060/wkr0002.pdf