TV3:s text-TV nu också på Internet

TV3:S TEXT-TV NU OCKSÅ PÅ INTERNET TV3:s text-TV finns nu tillgänglig även på Internet. Vissa utvalda delar av text-TV:s information läggs automatiskt ut som HTML-sidor, och uppdateras var 15:e minut. Till en början läggs nyheter, väder, ekonomi och sport ut. TV3:s text-TV nu också på Internet TV3:s text-TV finns nu tillgänglig även på Internet. Vissa utvalda delar av text-TV:s information läggs automatiskt ut som HTML-sidor, och uppdateras var 15:e minut. Till en början läggs nyheter, väder, ekonomi och sport ut. - Text-TV innehåller korta nyhetsinslag och information som är väl anpassad för den som vill ha en snabb överblick, säger Göran Jansson, VD på Interactive Television AB som producerar TV3-text. Nu finns den sortens information tillgänglig även för Internet-användare. TV3-text i Internetversion hittas på adressen www.tv3.se eller www.intv.se. Stockholm den 27 augusti 1997 För ytterligare information, kontakta Göran Jansson, VD, eller Magnus Granqvist, affärsområdesansvarig, på Interactive Television AB. Telefon 08-462 24 00. Interactive Television AB (InTV) producerar, utvecklar och marknadsför text-TV och interaktiva TV-spel på sju kanaler i fyra länder. Tillsammans med kommersiella Internet-tjänster placerar detta InTV bland de största företagen i Europa inom dessa område. InTV är ett bolag inom Modern Times Group MTG AB. MTG, som är ett helägt dotterbolag till Industriförvaltnings AB Kinnevik, äger mediabolag med verksamheter i huvudsak i Skandinavien och Baltikum. Inom MTG finns en rad välkända varumärken såsom TV3, ZTV, TV1000, Power 106, TV-Shop, Viasat m.fl. Omsättningen 1996 uppgick till drygt 3 miljarder kronor och antalet anställda till ca 1 200. Copyright MTG 1997 För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00110/wkr0002.pdf