Välkommen till MTGs kapitalmarknadsdag 2019

Modern Times Group (MTG) har nöjet att inbjuda investerare, analytiker och finansmedia till sin första kapitalmarknadsdag som ett strategiskt operativt investeringsföretag inom esport och online-spel.

MTG:s kapitalmarknadsdag kommer att äga rum den 12 mars på Helio GT30, Grev Turegatan 30 i Stockholm. Registreringen börjar kl 12:30 CET. Presentationerna är schemalagda från kl 13:30 till 17:30 och följs av informellt mingel.

MTG:s företagsledare kommer att gå igenom företagets strategi och vision med anledning av den planerade delningen och Nordic Entertainment Groups (NENT Group) förväntade notering på Nasdaq Stockholm i mars 2019. Syftet är att presentera MTGs unika position i den snabbt växande marknaden för esport och online-spel, samt ge en inblick i hur bolaget arbetar för att driva en lönsam tillväxt. Vidare diskuteras företagsledningens spännande "buy and build"-strategi för att skapa hållbara värden för intressenter och aktieägare.

Föredragshållare är bland andra Jørgen Madsen Lindemann (VD och koncernchef), Maria Redin (Finanschef), Arnd Benninghoff (Games och Esports) och ledarna för ESL, DreamHack, InnoGames, och Kongregate.

Mer detaljer om eventet tillkännages inom kort på MTG:s hemsida.

Anmäl dig här senast fredagen den 1 mars (kom ihåg att antalet platser är begränsat).

Eventet sänds live på MTG:s hemsida från kl 13:30 CET. Länkar till webbsändningarna och presentationerna kommer att finnas tillgängliga i förväg. Om du inte kan delta i eventet, eller om du inte har tillgång till webbsändningarna så kan du hitta föreläsningar och videofiler på hemsidan när eventet är avslutat.

REDAKTIONELL INFO

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

press@mtg.com (eller Ksenia Kolchina, Head of Communications MTGx på +44 (0) 7885 998 544)
investors@mtg.com (eller David Boyd, Interim Head of Investor Relations på +44 (0) 7764 905 135)

Ladda hem högupplösta bilder: Flickr

Följ oss på: mtg.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram