Det ultimata kärleksexperimentet är tillbaka: Ny säsong av Are You the One?

Om din perfekta partner stod rakt framför dig, skulle du veta om det då? I MTV:s Are You the One? har 10 singelkillar och 10 singeltjejer i förväg blivit ihopmatchade med hjälp av omfattande personlighetstester, intervjuer och utredningar – men de vet inte själva vem som är deras perfekta partner. Nu gäller det för dem att hitta sin perfekta matchning, ensamma på en paradisö. Förutom att kärlek står på spel så tävlar singlarna också om en miljon dollar.

I jakten på den perfekta partnern använder sig deltagarna i MTV:s realityserie, kärleksexperimentet Are You the One, av vetenskap. Med hjälp av en omfattande process med personlighetstester, intervjuer och utredningar har MTV i förväg parat ihop tio stycken perfekta par – men de vet inte själva vem som är deras perfekta match. I Are You the One? får vi följa singlarna i deras jakt på den stora kärleken. De 20 singlarna kommer att bo tillsammans, lära känna varandra och stöta på en rad utmaningar under tiden. Lyckas de hitta sin perfeka partner är vinsten en miljon dollar. Att realityserien utspelar sig på en paradisö på Hawaii gör det inte mindre spännande.

-       Allt fler av våra tittare använder dejtingappar eller nischade dejtingsajter. I Are You the One? har vi dragit trenden till sin spets. Det här är det ultimata dejtingexperimentet – vi vet vilka som är singlarnas perfekta partner, frågan är nu om de kan lista ut det själva. Deltagarna tvingas att tänka med sina hjärtan för att lyckas i spelet om kärlek och pengar, säger David Lincoln Blom, marknadsdirektör för MTV på Viacom.

De 20 singlarna som vi följer i den tredje säsongen av Are You the One? har alla en sak gemensamt – de uppger själva att de är värdelösa på relationer. De beger sig till paradisön med förhoppningen om att kunna lämna sitt dåliga relationsmönster bakom sig och hitta sin perfekta partner. En nyhet för säsongen tar plats under de veckovisa parceremonierna. Om singlarna misslyckas med att göra åtminstone en matchning (i serien kallat ”blackout”) kommer gruppen att straffas och förlora 250 000 dollar. Det innebär att om singlarna misslyckas på fyra försök så är vinsten på en miljon dollar borta.

Are You the One? säsong 3 visas på MTV, söndagar kl. 20.30. Premiäravsnittet sänds den 4 oktober, på MTV.

För mer information, högupplösta bilder och videomaterial, vänligen kontakta:
Karolina Moberg, Nordic PR Manager
00 46 73 83 63 424

OM MTV:
MTV är världens främsta varumärke för ungdomar. Med en global räckvidd på över 785 miljoner hushåll är MTV hemmet för milleniumgenerationen, musikfans och artister samt en pionjär i skapandet av innovativa program för ungdomar.  MTV både reflekterar och skapar popkultur med sitt prisvinnande innehåll byggt på gripande storytelling, utforskande av musik och aktivism på TV, webben, mobilen och sociala medier. Utanför USA är MTV en del av Viacom International Media Networks, en del av Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA), ett av världens ledande företag i skapandet av program och innehåll för alla plattformar.

MTV

David Lincoln Blom, marknadsdirektör för MTV på Viacom.
Allt fler av våra tittare använder dejtingappar eller nischade dejtingsajter. I Are You the One? har vi dragit trenden till sin spets. Det här är det ultimata dejtingexperimentet – vi vet vilka som är singlarnas perfekta partner, frågan är nu om de kan lista ut det själva. Deltagarna tvingas att tänka med sina hjärtan för att lyckas i spelet om kärlek och pengar.