Exklusiv premiär på MTV: Erik Hassles nya musikvideo Natural Born Lovers

Vill du se Erik Hassles nya musikvideo först av alla? På onsdag har du chansen! MTV visar Erik Hassles nya musikvideo till låten Natural Born Lovers – först av alla. Musikvideon är minst sagt het och visas nu exklusivt på MTV, med premiär kl. 10.00 i samtliga nordiska länder.

Erik Hassle har på kort tid blivit en av nordens mest populära artister och har även haft europeiska framgångar. I sin nya singel Natural Born Lovers hyllar han kärleken. Låten är en uppföljare till succésingeln No Words som sålde guld i Sverige, toppade listorna i Danmark och nådde stora framgångar i Europa. Nu premiärvisas videon exklusivt på MTV onsdagen den 23 september i samtliga nordiska länder.

-          Natural Born Lovers handlar kort och gott om fri kärlek och är en hyllning till livet. Videon utmanar och förmedlar känslan av fri kärlek, den är minst sagt het. Att den premiärvisas på MTV känns därför klockrent, säger Erik Hassle, sångare och kompositör.

MTV är världens främsta musikkanal för ungdomar och visar dagligen de hetaste musikvideorna. Topplistorna Top 10 at 10, Top 7 at 7 och Night Videos sänds varje dag och MTV Breakfast Club är ett av kanalens mest framgångsrika koncept som når fans över hela norden. Erik Hassles Natural Born Lovers kommer att visas i formatet “ 3 from 1“ – tillsammans med de tidigare hitlåtarna Hurtful och Pathetic på MTV Sverige, Norge, Danmark och Finland. Videon kommer även att visas på MTV:s online-plattformar. Videon premiärvisas kl. 10.00.

Erik Hassle är även aktuell med nya musiksamarbeten, bland annat med Icona Pops världshit ”Emergency” och tidigare som låtskrivare till Rihanna och Shakiras duett ”Can't remember to forget you”. I slutet av september ger sig Erik Hassle ut på en månadslång USA-turné tillsammans med Tove Lo och under året kommer han att släppa ytterligare två låtar. Videon till Natural Born Lovers kommer att visas exklusivt på MTV under 24 timmar.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Karolina Moberg, Nordic PR Manager
Karolina.moberg@vimn.com

OM MTV:
MTV är världens främsta varumärke för ungdomar. Med en global räckvidd på över 785 miljoner hushåll är MTV hemmet för milleniumgenerationen, musikfans och artister samt en pionjär i skapandet av innovativa program för ungdomar.  MTV både reflekterar och skapar popkultur med sitt prisvinnande innehåll byggt på gripande storytelling, utforskande av musik och aktivism på TV, webben, mobilen och sociala medier. Utanför USA är MTV en del av Viacom International Media Networks, en del av Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA), ett av världens ledande företag i skapandet av program och innehåll för alla plattformar.

Citat

Natural Born Lovers handlar kort och gott om fri kärlek och är en hyllning till livet. Videon utmanar och förmedlar känslan av fri kärlek, den är minst sagt het. Att den premiärvisas på MTV känns därför klockrent.
Erik Hassle, sångare och kompositör