Jonas Blue och DNCE uppträder på MTV-festivalen Isle of MTV Malta

Amerikanska hitduon the Chainsmokers är redan klara – nu avslöjar MTV nästa artistsläpp för Isle of MTV Malta. Världskända DJ:n Jonas Blue och före detta Jonas Brothers-medlemmen Joe Jonas nya band DNCE är båda klara för festivalen. Isle of MTV Malta går av stapeln för elfte gången den 27 juni.

Den 27 juni är det dags för den  elfte upplagan av musikfestivalen Isle of MTV, denna gången på ön Malta. Amerikanska The Chainsmokers är redan klara, men nu avslöjar MTV två nya artister till festivalen; DJ:n Jonas Blue och  popdancegruppen DNCE med Joe Jonas i spetsen.

Den brittiska DJ:n och producenten Jonas Blue slog igenom internationellt med sin debultsingel ”Fast Car” ft. Dakota och står även bakom hitlåtar som ”Perfect Strangers” ft. JP Cooper. Jonas Blue var nominerad under 2016 års MTV EMA och har totalt nått över två miljarder streams.

Jag ser verkligen fram emot att få ta med mitt liveband till Malta och festa med er under årets Isle of MTV. Vi ses på Malta den 27 juni!, säger Jonas Blue.

DNCE grundades 2015 av bandets frontartist Joe Jonas, som tidigare var en del av popgruppen Jonas Brothers. DNCE debuterade med världssuccén ”Cake By The Ocean” och framgångssagan har fortsatt med Toothbrush, Body Moves och senaste Kissing Strangers med Nicki Minaj. DNCE har vunnit pris för ”Best New Artist” på MTV VMA 2016, samt i kategorin ”Best PUSH Artist” på MTV EMA 2016.

MTV är världens främsta varumärke för ungdomar. Med en global räckvidd på över 785 miljoner hushåll är MTV hemmet för milleniumgenerationen, musikfans och artister samt en pionjär i skapandet av innovativa program för ungdomar. MTV både reflekterar och skapar popkultur med sitt prisvinnande innehåll byggt på gripande storytelling, utforskande av musik och aktivism på TV, webben, mobilen och sociala medier. Utanför USA är MTV en del av Viacom International Media Networks, en del av Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA), ett av världens ledande företag i skapandet av program och innehåll för alla plattformar. www.mtv.se

Om Isle of MTV, Malta:
Isle of MTV   inne på sitt elfte verksamma år och tidigare har artister som Jason Derulo, OMI, Martin Garrix, Nicole Sherzinger, Jessie J, Will.i.am, Rita Ora, Flo Rida, Snoop Dogg, Far East Movement, David Guetta, Kid Rock, Kelis, The Scissor Sisters, Lady Gaga, The Black Eyed Peas, Nelly Furtado, Maroon 5, The Chemical Brothers, Enrique Iglesias, N*E*R*D, Shaggy, Garbage, Jazzy Jeff, Gorillaz, OneRepublic och Morcheeba medverkat och uppträtt på gratiskonserten. De senaste åren har Isle of MTV hållits på Malta, tidigare i Torre de Belém i Lissabon, i Portugal (2002), Ile du Gaou och Six-Fours Les Plages i Frankrike (2003), Tossa De Mar och Costa Brava i Spanien (2004) samt i Piazza dell Unita’ d’Italia och Trieste i Italien (2005).  www.facebook.com/IsleofMTVMalta