Kändisar blir märkta för livet i MTV:s nya ”Just Tattoo of Us”

Om du fick välja motiv för din bästa väns tatuering – hur skulle den se ut? I MTV:s nya serie Just Tattoo of Us får kända ansikten designa varandras tatueringar, och den som blir gaddad har inte en aning om hur resultatet blir förrän det sitter permanent tatuerat på kroppen. Geordie Shore-stjärnan Charlotte Crosby är programledare och kommer att visa tatueringar, där den ena är värre än den andra.

Söndagen den 9 april sätts kändisars relationer på prov när de får välja varandras tatueringar i premiäravsnittet av MTV:s nya serie Just Tattoo of Us. Motiv och placering är helt valfritt för partnern och resultatet avslöjas först när tatueringen sitter permanent på kroppen. Under våren får vi se många olika tatueringar, och höra historien bakom. Den ena är värre än den andra och en tatuerad stringtrosa i svanken, en stämpel med ordet ”slampa” och ett porträtt av Donald Trump är bara några av de motiv som kommer att framkalla både skratt och tårar bland deltagarna.

Geordie Shore-stjärnan Charlotte Crosby och Stephen Bear från Ex on the Beach är programledare – och även de ska under säsongens gång få ta plats i tatueringsstolen. Bland de andra deltagarna finns bekanta ansikten från Geordie Shore som Sophie Kasaei, Holly Hagan, Kyle Christie och Nathan Henry. Även Stephen får besök av sina kompisar Sean Pratt, Jess Impiazzi, Ashley Cain och Cloe Khan från Ex on the Beach.

Tatuerarna är etablerade konstnärer som alla är framgångsrika i branschen – och även om de ibland är något skeptiska till vissa motiv, utför de jobbet med skicklighet och detaljkänsla. Bland andra medverkar tatueraren Cally-Jo, som bland annat har tatuerat skådespelerskan Sienna Miller och rapparen Professor Green, samt skapat Rihannas handtatuering.

Just Tattoo of Us har premiär söndagen den 9 april klockan 21.00 på MTV.

MTV är världens främsta varumärke för ungdomar. Med en global räckvidd på över 785 miljoner hushåll är MTV hemmet för milleniumgenerationen, musikfans och artister samt en pionjär i skapandet av innovativa program för ungdomar.  MTV både reflekterar och skapar popkultur med sitt prisvinnande innehåll byggt på gripande storytelling, utforskande av musik och aktivism på TV, webben, mobilen och sociala medier. Utanför USA är MTV en del av Viacom International Media Networks, en del av Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA), ett av världens ledande företag i skapandet av program och innehåll för alla plattformar. www.mtv.se