Premiär för MTV-vinnarna Hedda & Lines musikvideo

Hedda & Line är de unga talangerna som stod som vinnare av MTV’s TV-program On Fleek. Nu är det TV-premiär för vinnarnas video. Det är debutsingeln ”When I Leave” som MTV har producerat en musikvideo till. Premiären är på MTV idag, torsdag.

Knivstatjejerna Hedda & Line är kusinerna som både gör musik och dansar streetdance tillsammans. 16-åringarna spelar både gitarr och piano samt producerar sina egna låtar. I MTVs TV-serie On Fleek fick Hedda och Line besök av programledaren Ellen Bergström och DJ-duon Vigiland som stod mållösa efter tjejernas aukustiska framförande av  sin egenskrivna låt. Med tufft motstånd i från bland andra pojkbandet Apollo5 och modellen Hugo Jimenez Weldeborn tog de sig till final och tog där hem vinsten som MTVs nya influencers. Nu är det premiär för deras första musikvideo på MTV.

-          Att vi fått spela in musikvideon till vår debutsingel When I Leave tillsammans med MTV betyder jättemycket. Det har gett oss möjligheten att sprida vår musik till en större publik. Ni kommer utan tvekan få se mer av oss i framtiden, säger Hedda & Line.

When I Leave i aukustisk version har nyligen släppyts och ny musik kommer i höst. Bland annat spelar Hedda och Line in en ny singel ”What?”, som kommer att släppas vid ett senare tillfälle i höst.

-          MTV har en lång tradition av att visa populära musikvideos med världens mest etablerade artister – och även nya stjärnskott. Hedda & Line har redan visat vad de går för när de vann On Fleek och vi ser nu fram emot att visa deras första musikvideo, exklusivt på MTV,  säger David Lincoln Blom, marknadsdirektör för MTV i norden.

Videon premiärvisas på MTV idag, torsdag den 31 september.

Hedda & Line har även en populär videoblogg på MTV.se där de delar sin resa mot toppen. Besök Hedda & Lines videoblogg här: http://www.mtv.se/program/3175-hedda-line

För ytterligare info och musikvideon i sin helhet, vänligen kontakta:

MTV är världens främsta varumärke för ungdomar. Med en global räckvidd på över 785 miljoner hushåll är MTV hemmet för milleniumgenerationen, musikfans och artister samt en pionjär i skapandet av innovativa program för ungdomar. MTV både reflekterar och skapar popkultur med sitt prisvinnande innehåll byggt på gripande storytelling, utforskande av musik och aktivism på TV, webben, mobilen och sociala medier. Utanför USA är MTV en del av Viacom International Media Networks, en del av Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA), ett av världens ledande företag i skapandet av program och innehåll för alla plattformar. www.mtv.se