Premiär för MTVs nya satsning med lokala stjärnor – Daniel Paris lämnar studion i panik

Nu är det premiär för MTVs nya satsning på lokala stjärnor i den svenska versionen av den amerikanska succéserien Ridiculousness, där nätets bästa klipp sågas, hyllas och granskas. I första avsnittet får vi bland annat se en riktig gangster till bebis, bröllop där ingenting går som planerat, husdjur som inte alls beter sig som de borde och ett klipp som är så magstarkt att radioprofilen Daniel Paris vill fly från inspelningen.

I Ridiculousness Sverige, baserat på det amerikanska succéprogrammet med Rob Dyrdek, kommenterar och recenserar programledaren Erik Ekstrand nätets klipp tillsammans med Arantxa Àlvarez och Toni Prince. Första avsnittet som sänds söndagen den 28 augusti kl. 21.00 gästas av programledaren och radioprofilen Daniel Paris, känd från Vakna med NRJ. Tillsammans ser de galna och oväntade klipp inom de olika kategorierna ”Hoppas det smakar”, ”Plattan i mattan”, ”Värdelösa varelser”, ”I nöd och lust”, ”Tutorials” och ”Baby Boom”. Kategorin ”Hoppas det smakar” innehåller en rad magstarka klipp – bland annat ett klipp som får Arantxa att nästan kräkas och Daniel Paris att lämna sin plats i panik.

-          Det är bland det roligaste men samtidigt värsta jag gjort, jag klarar verkligen inte av att se när någon kräks. Det är inte ofta som man får utlopp för så många känslor under så kort tid, ett tag ville jag bara åka hem, säger Daniel Paris, programledare, radioprofil och gäst i Ridiculousness Sverige.

Programmet beskrivs som en hybrid mellan en talkshow och ett videoklipps-program. Programledarna och gästernas reaktioner är lika mycket i centrum som de galna, roliga och ibland obehagliga klippen.

Erik Ekstrand från Erik och Mackan leder showen tillsammans med Arantxa Álvarez (Morgonpasset i P3, Barnkanalen) och Toni Prince (Språk för Alla, Let’s Dance) där fokus är nätets roligaste klipp. I första programmet är Daniel Paris, programledare och radioprofil känd från Vakna med NRJ, gäst. I säsongen ser vi även artisten Ace Wilder, skådespelaren Ellen Bergström, fotbollspelaren Martin Mutumba och Youtubern Vlad Reiser från NormelTV.

Programmet är inspelat i studio inför live-publik. Totalt 15 avsnitt kommer att visas under hösten, varav ett är ett Best of-avsnitt. Den amerikanska originalversionen Ridiculousness är ett av MTVs mest framgångsrika format och är ett av kanalens mest sedda program även i Sverige.

Ridicilousness Sverige visas varje söndag kl 21.00 på MTV med start den 28 augusti.

För mer information, rörligt material, klipp och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Karolina Moberg, PR-ansvarig MTV