The Fast and the Furious vinner hederspriset “Generation Award” på årets stjärnspäckade MTV Movie & TV Awards

Den 8 maj går MTV Movie & TV Awards 2017 av stapeln. Galans hederspris ”Generation Award” går i år till The Fast and the Furious-filmerna och det står även klart att galan bjuder på uppträdanden av bland andra Pitbull och J Balvin, samt Noah Cyrus. Bland årets nyheter kring galan finns också två nya kategorier – ”Årets virala succé” och ”Bästa musikakt”.

Nu avslöjar MTV att The Fast and the Furious-filmerna vinner  årets ”Generation Award”, i MTV Movie & TV Awards 2017. ”Generation Award” är galans hederspris som i 25 år har delats ut till en individuell skådespelare som har betytt extra mycket för MTV:s målgrupp, men i år går priset för första gången till en film. På plats för att ta emot priset är The Fast and the Furious-stjärnorna Vin Diesel, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson och Jordana Brewster.

- Vi är exalterade över att fira The Fast and the Furious och allt de bidragit med till global popkultur. Filmerna underhåller fans världen över genom skådespelarna, musiken och modet – och det vill vi belöna med ”Generation Award”, säger Amy Doyle, General Manager, MTV, VH1 och Logo.

”Generation Award” har tidigare gått till skådespelare som Will Smith, Reese Witherspoon och Johnny Depp.

I samband med uttalandet offentliggörs också de första artistsläppen till galan. Pitbull och J Balvin kommer tillsammans med Camila Cabello att framföra ”Hey Ma”, soundtracket till bioaktuella The Fate of the Furious som är den senaste filmen i The Fast and the Furious-serien. Vidare kommer vi att få se uppträdanden av Grammy-nominerade rapparen Big Sean och nya stjärnskottet Noah Cyrus.

Bland årets nyheter finns även två nya kategorier. ”Årets virala succé” går till ett klipp från film eller TV som fått en stor spridning på internet. ”Bästa musikakt” presenteras i samarbete med musiktjänsten musical.ly. För att rösta skapar fansen sina egna musical.ly-klipp med hjälp av låten de vill lägga sin röst på.

MTV Movie & TV Awards hålls i Los Angeles och sänds på MTV Sverige den 8 maj kl. 21.00.

De nominerade i kategorierna ”Årets virala succé” och ”Bästa musikakt”:

‘TRENDING’ (Presented by Time Inc.’s INSTANT)
“Sean Spicer Press Conference” feat. Melissa McCarthy - Saturday Night Live (NBC)
Lady Gaga Carpool Karaoke” - The Late Late Show with James Corden (CBS)
“Cash Me Outside How Bout Dat” - Dr. Phil  (CBS)
"Run The World (Girls)” Channing Tatum and Beyonce - Lip Sync Battle (SPIKE)
“Wheel of Musical Impressions with Demi Lovato” - The Tonight Show Starring Jimmy Fallon (NBC)
Winona Ryder’s Winning SAG Awards Reaction - 23rd Annual SAG Awards (TNT)

‘BEST MUSICAL MOMENT’ (musical.ly) (Powered by truth®)
“Beauty and the Beast” - Ariana Grande and John Legend - (Walt Disney Studios Motion Pictures)
“Can’t Stop the Feeling” – Justin Timberlake - Trolls (20th Century Fox)
“How Far I’ll Go” - Auli'i Cravalho – Moana (Walt Disney Studios Motion Pictures)