Vad gör du när orden inte räcker till? Say It In Song!

Nu är det världspremiär för MTV-produktionen Say It In Song. I den musikdrivna realityserien får du möta tittare som har svårt att sätta ord på sina känslor – istället sjunger de en låt! Programmet leds av artisten Redfoo som i varje avsnitt hjälper vanliga människor att lösa sina problem, med hjälp av musik.

Söndagen den 9 augusti kl. 21.30 sänds för första gången den hypade realityserien Say It In Song. Det är vida känt att musik har ett unikt sätt att beröra människor. I programmet använder deltagarna en utvald och för dem speciell låt för att framföra sitt budskap eller lösa ett problem. Galna situationer garanteras med extremt kreativa överraskningar, koreograferad dans, romantiska serenader, hemmagjorda musikvideos, pranks och mycket, mycket mer.

Varje avsnitt är sprängfyllt med drama, humor, hjärta och framförallt – musik. Du sitter på första parkett för att uppleva showen. Programledare är den Grammy-nominerade artisten Redfoo – känd för hitlåtar som New Thang och Let’s Get Ridiculous.

- Jag är extremt taggad över chansen att vara programledare för Say It In Song. Det är en fantastisk musikupplevelse – det är vanliga människor och äkta känslor. Jag ska hjälpa dem att göra varje ögonblick episkt, säger Redfoo, programledare för Say It In Song.

I säsongspremiären möter du Chelsea, som fortfarande är kär i sin ex-pojkvän, sjömannen Mark, och Jim, som är bekyrmad över att hans dotter Sarah alltid oroar sig över fel saker. Med Redfoos hjälp skapar Sarah en mycket speciell karuselltur till tonerna av Paramores ”I’m still into you”, för att vinna Mark tillbaka. Samtidigt sätts Sarah, helt ovetandes, på en buss till New York City. Där möts hon av sin pappa Jim, som tillsammans med ett gäng bakgrundsdansare, skakar loss till Taylor Swifts ”Shake it Off”.

Karolina Moberg,  PR manager

Citat

Jag är extremt taggad över chansen att vara programledare för Say It In Song. Det är en fantastisk musikupplevelse – det är vanliga människor och äkta känslor. Jag ska hjälpa dem att göra varje ögonblick episkt!
Redfoo