Vem blir MTVs nya influencer? Svaret får vi i finalavsnittet av MTV On Fleek

Jakten på MTVs nya stjärna börjar närma sitt slut. Imorgon går On Fleeks finalavsnitt av stapeln och våra sex finalister får sista chansen att övertyga Ellen Bergström om att de är en värdig vinnare, när de utsättas för olika utmaningar i kampen om att bli MTVs nya influencer.

MTVs On Fleek, som hade premiär tidigare i höstats, är programmet som letar efter MTVs nästa stora influencer. Programledaren Ellen Bergström har tagit hjälp av kända profiler i fem olika program med kategorier som musik, mode, humor, träning och entreprenörskap. Artisterna Vigiland och Molly Petersson Hammar, träningsprofilen Hanna Modig, modeikonen Angelica Blick, YouTubern och humorprofilen Klas ”Claerence” Eriksson samt entreprenören Anton Granlund är experterna som har hjälpt Ellen ta de svåra besluten om vilka av de tävlande inom de olika kategorierna som har gått vidare till finalavsnittet. I de fem programmen har vi fått träffa talangfulla ungdomar som alla drömmer om att bli MTVs nya influencer. Vinnaren avslöjas i morgondagens avsnitt som sänds kl. 20:00 på MTV.

De tävlande deltagarna har gjort sitt yttersta för att visa sina färdigheter för expterna och Ellen. I finalen kommer de sex finalisterna utsättas för olika utmaninger för att imponera på Ellen Bergström en sista gång, innan hon utser vinnaren. Som vinnare i MTV On Fleek får personer(erna), förutom att bli MTV-ambassadör, en egen videoblogg på MTV.se, marknadsföring samt delta på MTV-events.

On Fleeks finalister:
Hedda Ulsfdotter & Line Jonsdotter - vinnare för sitt musikaliska bidrag i musikavsnittet
Linnea ”Nezen” Samuelsson - vinnare för sin styling i modeavsnittet
Joacim Svensson - vinnare för sin imitationsförmåga i humoravsnittet
Calle Ahldén - vinnare för sin bollkänsla i träningsavsnittet
Elina Brännström Thernvall - vinnare för sin smyckesdesign i entreprenörskapavsnittet

On Fleek sänds på torsdag kl. 20:00 på MTV.