Väsentligt kontrakt i Brasilien

MultiDocker har träffat ett avtal, med ett av de större skogsbolagen i Brasilien, som omfattar försäljning av maskiner till ett totalt värde om ca 25 Mkr. I affären ingår även ca 80 Mkr i operationsintäkter över en 4 års period.

Maskinerna skall effektivisera hantering av massaved på ett pappersmassabruk vilket har blivit en stor fråga för industrin då alla kostnader för logistik ökar. Som lokal partner i projektet medverkar Caterpillars återförsäljare tillsammans med MD Do Brazils team på plats och projektet leds av MultiDockers management på plats i Brasilien samt i Sverige.

”Avtalet är ett stort steg att skapa väsentliga mervärden för kunden som får ökad kostnads- och miljöeffektivitet i sin hantering och transport av råvara och för MultiDocker som tar ett viktigt steg i värdekedjan. Vi lyckades vinna detta avtal efter en lång tids förhandlingar och genom de mycket viktiga referenser MultiDocker har skapat de senaste åren i Brasilien. Målsättningen är nu att utveckla ytterligare affärer med samma koncept tillsammans med partners i Brasilien”, säger Percy Österström, CEO MultiDocker.

Denna information är sådan information som Multidocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2018 kl 14:05 CET.