MultiQ får order från JC på gigantiska Skärmväggar samt Touchskärmar till flaggskeppsbutiker

MultiQ har fått en order till JC’s flaggskeppsbutiker i Stockholm och Göteborg. Kunden investerar i gigantiska skärmväggar på upp till 220” för att skapa en attraktiv butiksmiljö. Ordern gäller även touchskärmar som ska integreras i butikens inredning för att ge kunderna möjlighet att själva söka efter rätt jeans.

”Vi är glada att få vara med och utveckla framtidens butikskoncept hos ledande butikskedjor. Detta är ett led i vår satsning på den Digitala butiken där nya tjänster för både självbetjäning och för att skapa en mer attraktiv atmosfär i butiken är en del av konceptet.” säger Magnus Forsbrand, VD på MultiQ.

Leverans beräknas ske under Q4.

Magnus Forsbrand, VD MultiQ

Tel.: +46 (0)10 211 66 22

E-post: magnus.forsbrand@multiq.com

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande enligt rubrik ovan.

MultiQ är Nordeuropas största aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar. Starka marknader är detaljhandel, bank, spel samt transport. Kontor finns i Lund och Stockholm samt dotterbolag i Danmark, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ grundades 1988 och är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap.
Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.