MultiQ får order från Norge

MultiQ har fått en order från en norsk detaljhandelskedja. Ordern avser skärmlösningar till kassasystem och är värd drygt 3 miljoner kronor.

En norsk detaljhandelskedja har genom en av MultiQs samarbetspartners lagt en order värd drygt 3 miljoner kronor. MultiQ ska förse kedjans butiker med så kallade tvåskärms-lösningar, som ska användas för ökad interaktion med butikernas kunder. Leverans sker under andra kvartalet 2009. - Ordern är vunnen i samarbete med en ny global partner, säger Anders Laurin, VD på MultiQ. Det är glädjande att se att våra partnersamarbeten genererar resultat. Tvåskärms-lösningen består av två 15-tums-skärmar monterade på en så kallad POS-pole (POS = Point of Sale). Den ena skärmen är vänd mot kassören medan den andra är vänd mot kunderna. Båda skärmarna har pekfunktion (touch screen). MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2009-06-04, kl. 09:00.