MultiQ får order på nya produkter till Norsk Tipping till ett värde om ca 11 MSEK MultiQ har erhållit en tilläggsorder på de specialdesignade bildskärmar för IVT-system (Interactive Video Terminals) som levereras via EssNet Interactive AB till Norsk Tipping. Ordern som från början hade ett värde av ca 80 MSEK har nu utökats med produkter till ett värde av ytterligare ca 11 MSEK. Ordern avser fler av de kompletta moduler, i storlekarna 17" och nu även 19", som används för inbyggnad i Norskt Tippings spelautomater. Av modulerna kommer fler än hälften att levereras med touchfunktion. Norsk Tipping kommer under kommande två år att byta ut över 10 000 spelautomater över hela Norge. Ordern avser även fristående skärmar för systemövervakning i de lokaler där det finns mer än 4-5 spelautomater. Leveranserna påbörjas under hösten 2004 medan merparten av leveranserna kommer att ske under första halvåret 2005. Det är glädjande att Norsk Tipping och EssNet Interactive AB även väljer MultiQs produkter för andra projekt, som i det här fallet för systemövervakning. Detta ser vi som ett kvitto på att både våra produkter och vårt sätt att arbeta som leverantör uppskattas av våra kunder. Med nuvarande orderstock samt de aktiviteter som bolaget planerar framöver mot bland annat spelindustrin ser framtiden för MultiQ mycket ljus ut säger Jonas Wästberg, VD MultiQ Internationals AB. För ytterligare information, vänligen kontakta: Jonas Wästberg, VD MultiQ International AB, tel: 040-14 35 38, mobil: 0709-74 35 00, e-post: jonas.wastberg@multiQ.se Peter Ahlgren, styrelseordförande i MultiQ International AB, mobil: 0708 15 09 91, e-post: peter.ahlgren@multiQ.se Se även www.multiQ.se, där bilder finns för nedladdning. Fakta om MultiQ: MultiQ Products AB bildades 1988 i Malmö. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför kundanpassade platta bildskärms- och modullösningar för publika och krävande miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp. MultiQ är noterat på O-listan. År 2003 omsatte bolaget 81 MSEK och hade 25 anställda. Företaget har erhållit ett flertal utmärkelser för sina produkter, bland annat CeBIT Highlight Award för bästa innovativa hårdvara och Utmärkt Svensk Form för design. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/30/20040830BIT20100/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/30/20040830BIT20100/bild.html Bilder