MultiQ har fått en order på platta skärmar och startar samarbete med EssNet

MultiQ har erhållit en order från EssNet på platta skärmar som skall ingå i deras nya lotteriterminaler. Skärmarna är specialkonstruerade för kundens behov och skall levereras till EssNets tyska kund Lotto Hessen. Orderns värde uppgår till ca 28 Mkr och är starten på ett strategiskt samarbete mellan bolagen. - Vi är mycket glada över ordern som har stor betydelse för sitt exponeringsvärde i Tyskland där MultiQ nu expanderar och för den potential som ligger i framtida kvantiteter till EssNets övriga kunder, säger Jonathan Nilsson, VD för MultiQ International AB. Det är mycket utvecklande att arbeta med krävande kunder som EssNet - det hjälper oss att hålla oss i spetsen i vårt marknadssegment. Den här ordern ger oss tillsammans med övriga order också en bra volymökning under innevarande år, fortsätter Jonathan. EssNet AB är ett svenskt IT-företag som utvecklar och marknadsför online-system till tips- och spelbolag över hela världen. EssNets kunder arrangerar populära spel som Oddset, Fotbollstips, Lotto och Keno. EssNet är en av de ledande leverantörerna i spelbranschen och har installationer i Europa, Sydamerika, Mellanöstern och Australien. - Vi valde MultiQ som strategisk samarbetspartner för att de har djup kunskap, och en unik produkt som är lätt att kundanpassa, säger Dan-Åke Enstedt, VD för EssNet AB. Vi ser också möjligheten att tillsammans med MultiQ utveckla nya produkter till EssNets system, fortsätter Dan-Åke. Målsättningen är att på årbasis uppnå volymer på mer än 10 000 skärmar. De första platta skärmarna från MultiQ till EssNet ska levereras i slutet på sommaren. MultiQs sortiment av platta bildskärmar, platta datorer och tunna klienter är alla byggda i en unikt solid konstruktion vilket gör dem väl lämpade i kassalösningar, industriella lösningar och i offentliga miljöer. Möjligheterna till kundanpassning i form av att kunden kan få ett eget utförande som profilerar företaget ytterligare är också ett unikt koncept. Se gärna exemplen på hemsidan där det också är möjligt att designa sin egen skärm efter den miljö den skall placerad i. MultiQs försäljning utgörs allt mer av någon form av specialdesignade produkter och allt mindre av standard skärmar. Detta är ett led i en avsiktlig strategi att ta tillvara det kunnande som finns i MultiQ för att ge kundunika lösningar för de som inte nöjer sig med standardprodukter. Bilder på produkter och MultiQs ledning finns att hämta i JPEG format på MultiQs hemsida, www.multiQ.se För ytterligare information: Jonathan Nilsson, VD MultiQ International AB jonathan.nilsson@multiq.se Tfn: 040-14 35 38, Fax: 040-14 35 01 Mobil: 0709-74 35 38 Hemsida: www.multiQ.se Fakta om MultiQ: MultiQ bildades 1988. Idag tillverkar företaget LCD-skärmar för desktop datorer, paneldatorer, FPC, med processor inbyggd i den platta skärmen, samt Tunna Klienter. 1999 omsatte MultiQ 88 MSEK och hade 35 anställda. MultiQ är noterade på O-listan. Dan-Åke Enstedt VD, EssNet AB Tfn: 08-702 57 00. Hemsida: www.essnet.se.