MultiQ tecknar distributionsavtal med tysk systemintegratör

MultiQ utökar samarbetet med IDS (Inter Data Systems GmbH) för aktiv säljbearbetning av den tyska marknaden. Ökad efterfrågan från främst Mercedes bilhallar i Tyskland är en av anledningarna. Genom samarbetet får MultiQ tillgång till flera viktiga kundkonton inom IDS och en breddad marknadsföringskanal på den tyska marknaden.

Avtalet med tyska IDS har tidigare rört sig kring service och support. Enligt Jonathan Nilsson, VD på MultiQ Products, har samarbetet fungerat mycket bra: - IDS täcker Tyskland geografiskt på ett bra sätt och fokuserar på samma kundsegment som vi. Vi har därför beslutat att utöka samarbetet att även innefatta aktiv försäljning och vi kommer att ha ett gemensamt deltagande på CeBIT-mässan (Hall 11, F70), säger Jonathan. IDS GmbH finns representerade på tio orter och är en av Tysklands större support- och serviceorganisationerna inom hårdvara. För IDS, som är också är Daimler-Chryslers IT-support/serviceorganisation i Tyskland, är avtalet mycket glädjande: - Eftersom Daimler-Chrysler börjat utrusta sina bilhallar med MultiQs bildskärmar är det naturligt för oss att också sälja produkterna vi servar, säger W. Hoffmann, VD, på IDS. Helge Tiainen, VD på MultiQ International, ser samarbetet som både taktiskt och strategiskt viktigt eftersom det skapar mer resurser under integrationen med den norska bildskärmstillverkaren VisIT A/S som förvärvades innan jul: - Integrationen av organisationerna kommer att kräva mycket av vårt fokus de närmast månaderna framöver. Samarbetet med IDS ger oss bättre förutsättningar på den tyska marknaden och vi kan ge de tyska kunderna bättre service, menar Helge Tiainen. Bilder på produkter och MultiQs ledning finns att hämta i JPEG format på MultiQs hemsida, www.multiQ.se För ytterligare information: Jonathan Nilsson, VD MultiQ Products AB, jonathan.nilsson@multiq.se Tfn: 040-14 35 38, Fax: 040-14 35 01 Mobil: 0709-74 35 38 Helge Tiainen, VD MultiQ International helge.tiainen@multiq.se Tfn: 08-402 42 17, mobil: 0709-74 35 08 Hemsida: www.multiQ.se