MultiQs VD avgår

MultiQs VD Magnus Forsbrand har idag meddelat styrelsen att han önskar lämna sin befattning som VD för ett annat arbete. I överenskommelse med styrelsen lämnar han VD-posten omgående.

Henrik Johnsen tillträder som tillförordnad VD. Han är sedan tidigare anställd i MultiQ samt VD för underkoncernen Mermaid A/S.

”Vi tackar Magnus för hans insatser under de tre år han varit VD för MultiQ och vi beklagar att han bett att få lämna VD-posten" säger styrelseordförande Lars Pålsson. ”Det har varit tre händelserika år där MultiQ expanderat kraftigt med två stora bolagsköp som inneburit omfattande integreringsarbete. Vi önskar honom lycka till i hans nya uppdrag.”

”Under mina 3 år på MultiQ har vi expanderat från 21 till över 70 anställda på 7 kontor i 5 länder. Vi har breddat vår verksamhet till marknaderna Retail, Banking, Gaming och Transport. Jag vill tacka alla medarbetare som varit med på denna resa när jag nu går vidare till ett nytt uppdrag", säger avgående VD Magnus Forsbrand.

Arbetet med rekrytering av ny VD startar omedelbart.

Magnus Forsbrand, VD MultiQ

Tel.: +46 (0)10 211 66 22

E-post: magnus.forsbrand@multiq.com

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande enligt rubrik ovan.

MultiQ är Nordeuropas största aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar. Starka marknader är detaljhandel, bank, spel samt transport. Kontor finns i Lund och Stockholm samt dotterbolag i Danmark, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ grundades 1988 och är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap.
Mer information om MultiQ finns på www.multiq.com.

MultiQ är Nordeuropas ledande aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar med stark marknadsnärvaro inom detaljhandel, bank, spel och transport. Egna kontor finns i Lund, Stockholm, Köpenhamn, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information finns på www.multiq.com.