Norsk Tipping gör paus i utrullning av spelautomater

MultiQ aviserade under mars 2004 att bolaget erhållit en order från EssNet Interactive AB avseende bildskärmar till IVT- maskiner. Ordern omfattar bildskärmar till ca 10.000 IVT-maskiner (Interactive Lottery Terminals) att levereras under 24 månader med start september 2004.

Ordern kvarstår i sin helhet men Norsk Tipping har aviserat att utrullningsperioden är förskjuten mellan sex och tolv månader. Bakgrunden till förskjutningen är att EssNet Interactives kund, Norsk Tipping har valt att invänta ett domstolsutslag rörande företagets monopolställning, innan utplacering av maskinerna fortskrider. Norsk Tipping har tydliggjort att samarbetspartners och underleverantörer skall hållas skadeslösa med anledning av förskjutningen. Pilotleveranser har skett under sommaren och planerade leveranser under innevarande år berörs inte av förskjutningen. Pausen i projektet kommer i ett läge där leveranserna är i en inledande fas. Vi förväntar att den fulla ordern kommer att levereras ut under 2005 och 2006. MultiQs resultatprognos för 2004 kvarstår För ytterligare information, vänligen kontakta: Jonas Wästberg, VD MultiQ International AB, tel: 040-14 35 38, mobil: 0709-74 35 00, e-post: jonas.wastberg@multiQ.se Peter Ahlgren, styrelseordförande i MultiQ International AB, mobil: 0708-15 09 91, e-post: peter.ahlgren@multiQ.se Se även www.multiQ.se, där bilder finns för nedladdning.