Ny pekskärm öppnar dörrar!

Ny pekskärm öppnar dörrar! Den svenska skärmtillverkaren MultiQ Products AB lanserar en 15" LCD-skärm med pekfunktion, MQ158E Touch. Med den nya skärmen riktar MultiQ in sig på bearbetning av POS-marknaden (Point Of Sales). MultiQs nya skärm är attraktiv i miljöer som kassadiskar, industrier och transportapplikationer. Tack vare den robusta designen med aluminiumchassi istället för plast är skärmen perfekt i offentliga miljöer. Nyheten är en vidareutveckling av den kundanpassade skärm som såldes i Norge under hösten för att placeras i SAS incheckningsdiskar. "Detta segment av marknaden har vi bevakat under en tid och vi ser nu att volymförsäljningen har börjat ta fart, framförallt i Europa" säger Martin Gullberg, försäljningschef Norden och fortsätter: "Som exempel kan nämnas att vi nu startat en intensiv bearbetning av internationella flygplatser". MQ158E Touch är utrustad med Elo AccuTouch resistiv pekteknik, vilket innebär att du kan använda ditt finger, ett handskbeklätt finger, en "stylus-penna", kreditkort eller liknande att peka på skärmen med. Några av fördelarna med AccuTouch är bl a hög pålitlighet och träffsäkerhet. Skärmen behöver inte omkalibreras efter en tids användning och den påverkas inte heller av fuktighet eller spilld vätska. Du uppnår exakt den information du önskar, oavsett om du trycker på ett ställe eller använder "drag-and-drop" teknik. Skärmarna är dessutom tillverkade för att klara över 35 miljoner träffar på ett och samma ställe Leverans av MQ158E Touch beräknas ske i december. Specifikationer Bildstorlek15" Upplösning1024x768 Kontrast240:1 Ljusstyrka200 cd/m2 Betraktningsvinkel160 grader GränssnittAnalog VGA Pekglas/teknikElo AccuTouch resistiv Garanti36 månader ArtikelnummerFPD100206 ProduktMQ158E Touch Anmärkning15" ELO Touch FärgMetallfärgad Uppskattat marknadspris14 900:- exkl moms Högupplösta bilder finns på http://www.multiq.se under Press & Nyheter/Bildarkiv/Produkter Om du önskar ytterligare info eller vill testa produkten, kontakta: Ann-Charlotte Eriksson, Marknad Tel: 08-564 354 89, mobil; 0709-74 35 09 E-mail: ac@multiq.se Jonathan Nilsson, VD Tel: 040-14 35 00, mobil; 0709-74 35 38 E-mail; jonathan.nilsson@multiq.se Fakta om MultiQ Products AB: MultiQ bildades 1988. Idag tillverkar företaget LCD-skärmar för desktop datorer, paneldatorer, FPC, med processor inbyggd i den platta skärmen, samt Tunna Klienter. 1999 omsatte MultiQ 88 MSEK och hade 35 anställda. MultiQ är noterade på O-listan. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=72451&fn=wkr0001.pdf