Skånetrafikens nya bussar använder Infotainment från MultiQ

MultiQ har fått en order från Skånetrafiken gällande infotainment i totalt 81 nya bussar. Skånetrafiken jobbar aktivt mot ett ökat resande och med att säkerställa en hög kundnöjdhet. Som ett led i detta väljer man att tillsammans med MultiQ satsa på utökad digital information i bussarna. Investeringen gör att passagerarna kommer att få realtidsuppdaterad trafikinformation samt underhållning under resan.

De nya bussarna ska användas som regionbusstrafik mellan Malmö-Lund samt som expressbusstrafik mellan Kristianstad-Hörby-Lund-Malmö och kommer att vara igång from oktober respektive december 2016. MultiQ levererar sedan innan mjukvara till Skånetrafikens digitala satsning på bussar, tåg och stationer. Nytt för denna order är att det förutom mjukvara ingår även hårdvara och installation.

”Det är glädjande att Skånetrafiken har fortsatt förtroende för oss och att de nu även börjat beställa andra delar förutom mjukvara av oss. Vi har ett komplett erbjudande för transportbolagen. Med oss behöver de endast en partner”, säger Henrik Johnsen, tf VD på MultiQ.

Ordern ska levereras under hösten 2016.

Henrik Johnsen, VD MultiQ

E-post: henrik.johnsen@multiq.com

Lars Pålsson, Styrelseordförande MultiQ

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande enligt rubrik ovan.

MultiQ är Nordeuropas mest erfarna aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar med stark marknadsnärvaro inom detaljhandel, bank, spel och transport. Egna kontor finns i Lund, Stockholm, Köpenhamn, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare andra länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information finns på www.multiq.com.