Spelbolag satsar på kommunikation vid kassalinjen med MultiQ lösning

MultiQ har fått en order värd 3,5 miljoner kronor från en stor europeisk aktör inom spelbranschen. Kunden väljer nu att uppgradera sin digitala kommunikation vid kassalinjen och investerar i ett nytt system från MultiQ. Tanken är att skapa en mer attraktiv och även mer informativ miljö vid kassalinjen.

”Kunden är välkänd hos oss på MultiQ sedan länge. De väljer nu att investera i ytterligare en lösning från oss, något vi givetvis är oerhört glada för. Det visar att de har stort förtroende för oss som leverantör”, säger Lars Pålsson, tf VD på MultiQ.

Ordern kommer att levereras under kvartal 4 2016.

Lars Pålsson, tf VD MultiQ

MultiQ är Nordeuropas ledande aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar med stark marknadsnärvaro inom detaljhandel, bank, spel och transport. Egna kontor finns i Lund, Stockholm, Köpenhamn, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare andra länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information finns på www.multiq.com.