MUNTERS SLÄPPER NY VERSION AV PSYCHROAPP™ OCH PROAPP DATACOM™

Munters beräkningsprogram finns nu för Android-enheter och iOS

Munters offentliggör den globala lanseringen av sina välkända appar för psykrometriska beräkningar, PsychroApp och ProApp Datacom (den senare används vid datacenter och verksamhetskritiska anläggningar för att beräkna storleken på kylsystem samt energieffektivitet) för Android-enheter.

Munters är glada över att kunna lansera apparna, som tidigare bara har funnits tillgängliga för iOS-plattformar, även som Android-versioner. Det finns också förbättrade och uppdaterade iOS-versioner av båda apparna.

Både iOS- och Android PychroApp-användarna kommer att få uppleva en ny, fräsch design och känsla i och med lanseringen. Munters PsychroApp, det psykrometriska beräkningsverktyget för att göra exakta beräkningar av de termodynamiska förhållandena i fuktig luft, kom först ut på marknaden år 2011.

I närmare ett årtionde har användarna kunnat göra snabba och enkla beräkningar för totala, känsliga, latenta data samt fuktdata från samtliga processer på ett mer korrekt sätt än genom användning av psykrometriska diagram (hx-diagrammet).

ProApp Datacom iOS, som kom ut på marknaden 2015, var särskilt utformad för att uppfylla kraven från HVAC- konstruktörer som behövde ett tidsbesparande verktyg för design och analys vid beräkningen av storleken på kylsystem samt energieffektivitet vid datacenter och verksamhetskritiska anläggningar. Användarna kommer att märka att Android-versionen är lika praktisk för att göra snabba beräkningar.

Båda apparna, som är de första i sitt slag, bygger på standardiserade ASHRAE-beräkningar och uppfyller kraven från användare i hela världen när de nu blir tillgängliga för Android-plattformar och kan laddas ner via Google Play. Den uppdaterade PsychroApp för iOS-enheter finns tillgänglig via AppStore.

Båda apparna är gratis att ladda ner, finns på ett flertal språk och är tillgängliga direkt genom appbutikerna eller via www.munters.com/apps

För mer information:

Anna Beausang, Director Corporate Communications

Om Munters

Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar våra experter ett perfekt klimat för kunder i de flesta branscher. Våra största kunder finns bland livsmedelsföretag, läkemedelsbolag och datacenter. Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö sedan företaget grundades 1955. Idag sker tillverkning och försäljning i fler än 30 länder av våra omkring 3 500 medarbetare. Munters är noterade på Nasdaq Stockholm och har drygt sex miljarder kronor i omsättning. För mer information, besök oss på www.munters.com .