Företrädesemissionen fulltecknad

Företrädesemissionen fulltecknad Nyemissionen i Micronic Laser Systems AB (publ.) ("Micronic") har fulltecknats, vilket har tillfört Micronic cirka 76 miljoner kronor före emissionskostnader. Nyemissionen ökade antalet aktier med 2.000.083. Efter nyemissionen uppgår totala antalet aktier till 14.000.583. Styrelsen Detta är Micronic Laser Systems Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Tekniken kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparter och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronic är ett företag i expansion. I oktober 1997 erhöll Micronic Exportrådets prestigefyllda "Sweden-Japan Trade Award 1996" för betydande affärsutveckling och enastående resultat. I november 1997 fick företaget ta emot utmärkelsen "Export Hermes 1997" av Fonden för Exportutveckling. Micronics huvudkontor ligger i Täby och företaget har idag tre servicecenters; i Japan, Taiwan och USA. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/14/19981214BIT00210/bit0001.doc