Första ordern på laser ritare Micronic MP80+ till Japan

Första ordern på laser ritare Micronic MP80+ till Japan Micronic har erhållit en strategisk order på en laserritare, Micronic MP80+, från en japansk fotomasktillverkare. Leveransen är beräknad till andra kvartalet 2000. - Detta är en order från en etablerad kund och vi är mycket nöjda med det förtroende vi fått för vår nya produktlinje, Micronic MP80+, säger Sven Löfquist, vice VD på Micronic. Micronic MP80+ kombinerar de tre viktigaste komponenterna för att rita fotomasker i de produktionsmiljöer där fotomaskleverantörer har en mängd olika applikationer; högsta kvalitet, extremt hög hastighet och flexibilitet passande för olika substrat och processer. Detta gör den väl lämpad för att rita fotomasker till enkoders och elektroniska förpackningsapplikationer. Detta är Micronic Laser Systems AB (publ.) Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby, och företaget har idag ett dotterbolag i USA samt servicekontor i Japan, Taiwan och USA. För mer information, se vår hemsida www.micronic.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/19/20000119BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/19/20000119BIT00120/bit0002.pdf