Ledande japansk tillverkare av halvledarfotomasker beställer Omega6600 system från Micronic Täby, 12 augusti, 2004 - En ledande japansk kund har lagt en order på ett Omega6600 system från Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR). Systemet kommer att användas för volymproduktion av halvledarfotomasker. Systemet beräknas levereras under andra halvåret 2004. Denna order kommer strax efter offentliggörandet av en Omega6600 order från en annan japansk kund i början av augusti. När installationen av dessa system är genomförda, kommer Micronics Omega-system att användas av samtliga ledande fotomasktillverkare i Japan. "Med denna order breddar vi vår kundbas för halvledartillämpningar," säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems AB. "De beställningar vi nyligen erhållit fortsätter att stärka systemets rykte som "arbetshäst" inom halvledarindustrin." Omega6600 är Micronics mest avancerade laserritare för användning för standard i-line-process. Kombinationen av hög rithastighet och hög upplösning gör Omega6600 idealisk för volymproduktion av avancerade fotomasker. Systemets flexibla uppbyggnad möjliggör mönstergenerering för halvledare, optiska sensorer och bildskärmar. Ett flertal optioner finns tillgängliga, såsom flexibel grid och avancerade databearbetning i realtid. Användare kan även välja mellan enkel- och dubbelpassritning för optimering mellan upplösning och rithastighet. Kontaktperson: Sven Löfquist VD . Tel: 08-638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/12/20040812BIT20370/wkr0001.pdf Hela dokumentet