Micronic erhåller betydande order på laserritare för avancerad bildskärmstillverkning Micronic Laser Systems AB har erhållit en betydande order på en laserritare med multi-stråleteknik för produktion av fotomasker till aktiva s k TFT-LCD bildskärmar från en av världens ledande fotomasktillverkare. Leveransen är beräknad till fjärde kvartalet 2000. - Denna repetitionsorder stärker vår position som leverantör av laserritare med spjutspetsteknik för den växande TFT-LCD-marknaden. Ordern är också ett bevis på marknadens acceptans av vår nya generation av avancerade multistråle system, säger Bert Jeppsson, VD för Micronic. Detta är Micronic Laser Systems AB (publ.) Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA och ett servicekontor i Taiwan. För mer information, se vår hemsida www.micronic.se. Kontaktperson:Sven Löfquist, Vice VD, tel 08-638 52 10 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00080/bit0002.pdf