Micronic erhåller order och levererar en Omega6600 samt bekräftar prognos

Micronic erhåller order och levererar en Omega6600 samt bekräftar prognos Täby, 18 december 2001 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, har erhållit en order på en Omega6600 laserritare från en ledande kommersiell fotomasktillverkare i Asien. Leverans kommer att ske under innevarande år. Micronic bekräftar den tidigare lämnade prognosen, med en omsättning som överstiger föregående års omsättning om 704 MSEK och en positiv nettomarginal för helåret 2001. Omega6600 är en laserritare för volymproduktion som har kapacitet att rita fotomasker för teknologinoden 130 nm. Systemet är konstruerat för avancerade "i-line" resister och inkluderar funktioner som "dual mode, flexible grid, phase shift mask alignment och CD Correction". "Denna tredje Omega6600 order bekräftar att marknaden har accepterat Omega6600 som en ledande "i-line" laserritare för produktion av de mest avancerade fotomaskerna," säger Sven Löfquist, Micronics VD. "Det är också mycket tillfredsställande att tillkännage att vi uppnår prognosen för helåret i och med leveransen av Omega6600 systemet," fortsätter Sven Löfquist. Kontaktperson: Sven Löfquist VD Tel: 08- 638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer, samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA samt ett servicekontor i Taiwan. Micronics nettoförsäljning uppgick till 704 MSEK under 2000 (213 MSEK under 1999) och företaget har 325 anställda. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00190/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00190/bit0002.pdf