Micronic erhåller order på en avancerad TFT-LCD laserritare. Micronic bekräftar prognosen för första halvåret, 2002

Micronic erhåller order på en avancerad TFT-LCD laserritare Täby, 1 juli 2002 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, meddelar idag att en order erhållits i slutet av andra kvartalet på en LRS11000 laserritare för TFT-LCD:er (thin film transistor - liquid crystal display) från en stor kommersiell fotomasktillverkare i Asien. Leverans kommer att ske under fjärde kvartalet 2002. Utöver ordern har kunden också en option, giltig till slutet av året, på komplettering av ett existerande system. "Vi är mycket nöjda över ordern som är ett resultat av ett långsiktigt samarbete," säger Sven Löfquist, VD för Micronic Laser Systems AB. "Micronics produktserie LRS11000 befäster sin position som industristandard. Alla tillverkare av avancerade fotomasker för bildskärmar använder Micronics laserritare." Micronic bekräftar prognosen för första halvåret, 2002 Micronic bekräftar försäljningsprognosen för första halvåret 2002 då leveranser av system har skett planenligt. "Vi är klart nöjda över att vi nått vårt försäljningsmål samt att vi också ser en återhämtning av orderingången i en marknad som trots positiva indikationer fortfarande karaktäriseras av osäkerhet" säger Sven Löfquist, VD för Micronic Laser Systems AB. " Kontaktperson: Sven Löfquist VD Tel: 08- 638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer, samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA samt ett servicekontor i Taiwan. Micronic har 329 anställda. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00300/wkr0002.pdf