Micronic erhåller order på en laserritare för avancerade TFT-LCD fotomasker

Micronic erhåller order på en laserritare för avancerade TFT-LCD fotomasker System i LRS11000-serien till kund i Asien Täby, 6 november, 2003 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, erhöll idag order på ett system i LRS11000-serien från en kund i Asien. Kunden kommer att använda Micronics system för produktion av avancerade TFT-LCD fotomasker. Systemet beräknas levereras under första halvåret 2004. "Denna order tydliggör ytterligare Micronics ledande ställning inom mönstergeneratorer för TFT-LCD fotomasker. Tillverkarna fortsätter att byta till mer avancerad utrustning för att kunna möta nästa generations tillverkningskrav," säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems AB. Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/06/20031106BIT20090/wkr0005.pdf Hela pressmeddelandet