Micronic erhåller order på en laserritare ur produktserien Omega från en kund i Asien

Täby, 30 oktober, 2007 – Micronic Laser Systems AB (OMX Nordic Exchange Stockholm, nordiska listan, Mid Cap, Information Technology: MICR), en ledande tillverkare av laserritare för halvledar- och bildskärmsindustrin, har idag erhållit order på en laserritare ur produktserien Omega från en kund i Asien. Systemet ska användas för halvledartillämpningar. Leverans av systemet beräknas ske i december 2007.

”Den här ordern visar på Omega-systemens styrka för volymproduktion eftersom ordern kommer från en kund som redan har flera installerade system,” säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems. ”Intresset för Omega-systemen drivs av det stora antalet fotomasker som produceras för tekniknoden 130 nm och uppåt, samt de äldre mönstergeneratorer som nu tas ur drift.”

Kontaktperson:
Sven Löfquist