Micronic erhåller order på laserritare för framställning av fotomasker till LCD-bildskärmar Micronic har fått en order avseende leverans av ytterligare en laserritare till en kund i Japan för framställning av fotomasker till LCD-bildskärmar. Ordern är i storleksord-ningen 20 miljoner kronor och leveransen är beräknad att ske under tredje kvartalet 1999. Detta är Micronic Laser Systems Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Tekniken kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparter och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Företaget har 154 anställda, varav 116 har anställts sedan 1996. Micronics huvudkontor ligger i Täby och företaget har idag tre servicecenters i Japan, Taiwan och USA. Kontakta: Staffan Junel, VD, telefon 08-638 52 66 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/18/19990518BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/18/19990518BIT00210/bit0002.pdf